(1ERE S) MYTH OR REALITY ? NED KELLY : A HERO OR A VILLAIN ?
SEQUENCE 2 : MYTH or REALITY ?
(Séance 13 )
NED KELLY : A Villain or a Hero ?
(Doc 3) NED KELLY MEMORIAL SERVICE (News Report)
(CE/EO/CO)
Today I welcomed you back in class with ClassDojo !
Last lesson we studied the movie trailer to complete your information about the "bushranger" and learn a little bit more about Australia's most infamous outlaw.
First things first today, you were given a CLOZE TEST as a brief recap of what had been said last lesson . We corrected today's .
Click on the movie poster to view the Worksheet under study today.
Next you were introduced to a recording entitled : (Doc 3) NED KELLY MEMORIAL SERVICE (News Report) . I had you anticipate the nature and topic with the title.It was a good opportunity to review the use of modal verbs for certainty, probability and deduction to express assumptions.
You were then expected to check your predictions while listening and comment on the number of speakers to figure out the nature of the recording under study.
- Mémoriser vos notes pour pouvoir rendre compte du héros emblématique de l'Australie.
- Ecouter le document sonore ci-dessous dans son intégralité et effectuer les repérages (prise de notes) en lien avec :
- les informations chiffrées (nombres/dates/etc..)
- les noms propres ( personnes / lieux etc...)
Vous devrez être capables de rendre compte oralement à quoi / à qui font référence les nombres, dates, les noms propres etc... (refer to)
Avant l'évaluation bilan prévue dans 10 jours (tâche finale/ EE) , un TEST est prévu Mardi 24 pour vérifier votre maîtrise des outils grammaticaux /lingustiques dont vous aurez besoin pour réussir votre tâche finale en lien avec la notion "Myths and Heroes" .
Que Réviser ? :
- les règles du prétérit / + Verbes irréguliers / + Pronociation (- ED)
- le passif ( BE + V-ED)
- les repères temporels (passé) + mots de liaison (cause/but/conséquence) => articuler le discours.
==> Revoir l'ensemble des Fiches (Classeur: DATA BANK) et le vocabulaire travaillé. N'hésitez pas à refaire les exercices d'application menés en classe.